تعمیر مایکروویو در منزل

برخی از عیوب در مایکروویو در منزل قابل تعمیر هستند. بنابراین نیازی به دور انداختن دستگاه ندارید. اگر غذا را در ظروفی که برای مایکروویو مناسب نیست گرم کنید، ممکن است گرم نشود. بنابراین همیشه از ظروفی که برای استفاده در مایکروویو مناسب هستند استفاده کنید. این کار باعث گرم شدن یکنواخت غذا و جلوگیری از جرقه یا واکنش های خطرناک دیگر می شود. در این مقاله می توانید در مورد تعمیر مایکروویو در منزل بیشتر بدانید.

بررسی و تعمیر خرابی مایکروویو در منزل

اگر غذا دیگر گرم نیست، اگر اجاق مایکروویو پس از روشن شدن صداهای غیرمعمولی تولید می کند، اگر می توانید جرقه هایی را در داخل آن مشاهده کنید یا بوی نامطبوع، تند یا سوخته پس از استفاده از آن می دهد، ممکن است نقصی وجود داشته باشد. این می تواند شامل قسمت های زیر از دستگاه باشد که آسیب دیده اند و دیگر کار نمی کنند:

گردان : برای اینکه غذا در همه جا به یک اندازه گرم باشد، باید از همه طرف به طور یکنواخت تابش شود. صفحه مایکروویو روی گردان داخل محفظه پخت و پز به این امر کمک می کند. اگر چرخ گردان مسدود شده باشد یا صفحه مایکروویو به درستی روی صلیب قرار نگیرد، نمی چرخد. بنابراین غذا دیگر به طور یکنواخت با تابش مایکروویو گرم نمی شود. برای تعمیر مایکروویو در منزل هم سینی مایکروویو و هم چرخ گردان را چک کنید.

خازن ولتاژ بالا : خازن برای افزایش ولتاژ الکتریکی کار می کند. اگر معیوب باشد، به محض روشن شدن مایکروویو می توانید متوجه شوید. علاوه بر این، فیوز مایکروویو یا فیوز موجود در جعبه فیوز شما منفجر می شود. برای تعمیر مایکروویو در منزل خازن را بررسی کنید.

فیوز : در صورت وجود نقص فنی در دستگاه، فیوز منفجر می شود. به عنوان مثال از جرقه زدن و سایر پدیده های خطرناک جلوگیری می کند. شما می توانید این حادثه را با بوییدن دریچه های مایکروویو تأیید کنید. اگر بوی سوختگی می دهد، می تواند فیوزی باشد که گرم یا ذوب شده است. برای سرویس و تعمیر مایکروویو در منزل فیوز را بررسی کنید.

منبع تغذیه : اگر سیم برق یا پریز ایراد داشته باشد، یا اگر دوشاخه به درستی در پریز قرار نگرفته باشد، مایکروفر کار نخواهد کرد و باید تعمیر شود. برای مثال، اگر کابل به شدت پیچ خورده باشد. منبع تغذیه را بررسی کنید. بهتر است دستگاه را به یک پریز دیگر وصل کنید یا عملکرد پریز را با وسیله الکتریکی دیگری بررسی کنید. برای تعمیر مایکروویو در منزل حتما به این نکات توجه کنید.