عیب یابی برد الکترونیکی مایکروفر

برد الکترونیکی مایکروفر تقریباً جزء حیاتی مایکروفر هستند و می توانند با یک مشکل باعث خرابی های بزرگ شوند. تکنیک های عیب یابی برد الکترونیکی مایکروفرمی تواند یک فرآیند فشرده باشد که شامل ابزارهای بیشتری نسبت به یک پیچ گوشتی ساده باشد. علاوه بر این، ابزارهای مورد نیاز برای عیب‌یابی و تعمیر برد ممکن است بسته به برد مدار خاصی که روی آن کار می‌کنید یا مشکلی که با آن سر و کار دارید متفاوت باشد.

هنگام عیب یابی برد الکترونیکی مایکروفر اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دقت به برد مدار نگاه کنید. بازرسی بصری به تشخیص مشکلات آشکارتر مانند گرم شدن بیش از حد قطعات یا اتصالات بد کمک می کند.

ساده ترین چیزی که برای عیب یابی برد الکترونیکی مایکروفر می توان به دنبال آن بود که نشان دهنده خطای اجزاء باشد، علائم سوختگی قهوه ای کوچک است که می تواند بدون دانش یا ابزار الکتریکی زیاد انجام شود. هر گونه علائم سوختگی نشان دهنده گرم شدن بیش از حد قطعه است و باید عیب یابی وتعویض شود. مرحله بعدی در ارزیابی اجزای فیزیکی، بازرسی با برق متصل به برد الکترونیکی مایکروفر است. هنگامی که به برق وصل شد، می توان نقاط مختلف را برای یافتن نقاط داغ احساس کرد.

اتصالات معیوب یا مشکلات اجزای فیزیکی معمولاً منجر به داغ شدن نقاط برد الکترونیکی مایکروفر نسبت به بقیه می شود، تا جایی که می توان تفاوت گرما را با دست احساس کرد.

معیوب شدن برد الکترونیکی مایکروفر اجتناب ناپذیر است. در اینجا دانستن تکنیک های عیب یابی برد الکترونیکی مایکروفر بسیار مفید است. همانطور که گفتیم عیب یابی برد الکترونیکی مایکروفر در حالی که در ظاهر تا حدودی پیچیده به نظر می رسد، گاهی یک فرآیند نسبتا ساده دارد. مثلا مدارهای مجتمع را تست کنید؛ منبع تغذیه را بررسی کنید؛ یک برد مدار معیوب را با یک مدار خوب مقایسه کنید.

عیب یابی چیزی نیست جز نشانه هایی برای تایید عملکرد اجزای مختلف اجاق مایکروویو  قبل از تست برد الکترونیکی؛ در اینجا راه حل هایی در رابطه با مشکلات مختلف که باعث خرابی برد الکترونیکی مایکروفر  می شود، آورده شده است که می توان به رفع این مشکل پرداخت. مثلا خرابی برق، فیوز سوخته، مگنترون معیوب یا اتلاف الکتریسیته، خازن معیوب، اتصال کوتاه دیود، ترانسفورماتور معیوب، ایمنی حرارتی فعال،کارت الکترونیکی معیوب، تایمر مسدود شده است.

در این راهنما نشان داده‌ایم که برای هرگونه  عیب یابی برد الکترونیکی مایکروفرچه کاری می‌توانید انجام دهید . با این حال، به شما توصیه اکید می کنم که برای عدم متوسل شدن به خطرات و آسیب های احتمالی، برای عیب یابی برد الکترونیکی مایکروفر با پرسنل فنی متخصص ما تماس بگیرید.